Friday, January 16, 2009

When you wish upon a star

The beginning of the year is always a huge celebration time for Fredrik and I. We start Feb. off with our wedding anniversary 2/2. Which by the way, Fredrik is of course going to be out of town for this year!! In Germany, where else?
Being American I love to celebrate Valentines Day on the 14/2 so we always do. Then there's my own birthday at the end of feb. After that we round off everything with Fredriks birthday in the middle of March. I'm huge on making my whole family feel super extra special on there birthdays and they're pretty good about doing the same for me.
When I wish for expensive things I usually get told I'm spoiled but I don't care. It's time to make sure they know exactly what I wish for and here's my little little list;).

Acer, you've seen it before and I still don't have one!


Nintendo DS Lite, pink! Again you've seen it before and I still don't have one!


I stopped getting my nails done when we bought Rosie. I made the decision myself since I just couldn't justify the money when we spent so much on her. I do however really really miss it. It was nice to have nice hands at least.


Then there's two rings on my wish list that have been on it for years. You know Fredrik!;)

7 comments:

Monica Hansen said...

Nice Nails:)

Anonymous said...

Hej gumman! Äntligen är jag klar så jag kan kila runt och lägga tiden på alla favvobloggar i stället. =))

Är det dina naglar? Såå himla fina! Jag brukar ju göra lite sånt själv ibland och man känner sig ju så superfin när naglarna är vackra. Önskar man hade råd att fixa dem varenda månad, men det blir lixom en smula dyrt har jag kommit på... *skratt* Så nu fipplar jag lite själv med små söta dekorationer från Kick's. :-) Inte lika fint kanske, men det blir ju ganska okej i allafall. =))

Ha en jättefin dag vännen!
Btw, den datorn...*suck* *s*
Kramizar!

30Something said...

Monica, visst är dem fina? Inte alla kan växa så fina naturliga som du kan;)

Indra- Halloj vännen! Nej tyvärr är det inte mina naglar. jag gick länge och gjorde mina men nu har jag inga kvar:( Jag har hållt på mycket med mina förr men nu var det som min tid, att komma ifrån hemmet och alla några timmar vart tredje vecka. Slutar jag bara röka så går min man med på vad som helst så jag har valet.

Datorn har jag pratat om så många gånger och min man sa en gång "Du kommer att få en bara inte idag" så jag tror den är på gång,,iiihhhhhh.
Kramar och super trevlig lördagkväll till er båda:)

Anonymous said...

Häftiga naglar. Döskalletröjan kostar 280 kr.

Hundmodebloggen Posh Poodle said...

Vilken underbar önskelista, hoppas du kammar hem rubbet :D
Leopard alltså, så tacky - och så snyggt :) Bra att du påminde mig om DogArtist, har tänkt blogga om deras lyxiga djurmönster! Japp, det här plagget är väldigt skönt, mer vardagsbus än söndagspromenad men ändå tjusigt ;)
Jaså, småttingarna gillar inte sina jackor? Otacksamt :P Det är kanske just pga luvorna? Maggie accepterar bara luva på enstaka plagg, knasigt det där.
Kramar!

30Something said...

Anneli, ok, då ska jag mätta fröken här, tack!

Emma- Det var precis det settet du bloggade om som jag menar, sjuuukktt snyggt! Och med leopardtäcket..ohhh! Jag har lovat att inte shoppa för mer än jag säljer saker då hundgarderoben är överfull redan. Bäst jag funderar över vad jag kan tänka mig att släppa och ut på tradera med det.
Luvan, jo, jag tror det är för fluffy för dem. Rosie går ganska bra ändå och Gucci hatar alla jackor men även Jake protesterar lite och det är ovanligt. Jag funderar på Hurrta eller något liknande för våra långa promenader. Trevlig söndag på er! KRAMAR

Anonymous said...

God kväll vännen! Du har en liten utmärkelse att hämta hos mig. ;-)
Ha en jättefin söndagskväll. Kramar!