Tuesday, January 27, 2009

Update!

Sorry I didn't get back here again last night, I put some pics out on the forum and just didn't get anymore done. Here come the same pics I put out there.

They never did call about Gucci and by 3 I was worried so I picked up my son from his buss and just headed over there. They have an answering machine on after 12 and you can't get through on the phone. There's an emergancy number but I'm really strict about not abusing things like that. When we got there they apologised, they just hadn't had time to call yet. But everything was ok! The vet even praised him for being such a good and calm boy. I asked him if he was talking about the right dog because Gucci is usually super social in situations like that, a little hyper.

I'll start with the pics why we were waiting for Gucci. As I wrote Noah had serious stomach flu and was worn out and took a nap. Jake did his best to comfort and keep close to him.


Rosie however didn't think he did a good job and decided to show Jake how you really comfort a sick baby.


After we picked up Gucci I got him sorted on the soffa


When he got sorted I cuddled him all up warm and cozy


Last night went great, I gave him some pain medicine before he went to bed. He got to sleep with Kyle all night. Kyle says Gucci gets a permanent place in his bed if he stops marking and peeing because he's a good cuddler.

Another happening yesterday but a FUN one was a package in the post box. Sweet Monica sent Rosies sweater and this time it fits great with a little room to grow. She even got an adorable hair ribbon. Thank you so much Monica!!


Question: My house picture has disapeared for me at the top, do you guys still see it?

13 comments:

Monica Hansen said...

Yes, we se it, and rosie is adorable, aspecially comfortng Noah:)

Best wellwishes for Noah and Gucci!

Anonymous said...

nej jag ser inte det hoppas ni mår bättre kram

Anonymous said...

Jag kan se dem.
Vilka gosingar. Chihuahuor är experter på att gosa.

Anonymous said...

Så skönt att höra att allt gått bra vännen! Jag var ju bara tvungen att kika in här och se om du uppdaterat nu. Jag borde ju förstås ha tagit en sväng in på forumet. ;-)
Stackars lilla Gucci, han ser lika ynklig ut som Loxy gjorde när han var i samma situation, men nu kan han i allafall hänga i samma gäng som Loxy och de andra..The Empty Bags...*s* =))
Fy vad elaka vi är! ;-)

Och lilla Noah..hoppas han mår bättre nu. Inte roligt med magproblem. :-(

Rosie blev ju helt bedårande i tröjan! Monica är så himla duktig!
Ha det nu så jättegott i kväll vännen. Jag ska återgå till mitt mörklagda sovrum. ;-)

Massa kramar till dig!

Anonymous said...

Hej Lori!
Tack för ditt fina gästboksinlägg.
Vilket underbart vacker hus du har. Passar fint till dina vackra hundar. Det ska bli spännande att se vad det blir av Rosie.
/Anna

Anonymous said...

Vad mysigt de har dian killar och tjej. Skönt att det gick bra med gucci. Kram på dig min vän.
ps Jake är med på en bild i bloggen!

30Something said...

Monica, thank you very much. Noah was better but started his vomiting again last night poor guy.

Smilla, tack vännen, jag fick ladda om bilden och Ina säger det är inte samma bild haha. Noah är inte bra än men snart hoppas vi. kramar

Madeleine, jo det är dem verkligen. Fast det söta är att Rosie brukar vilja ligga nära men inte på, hon gosar på avstånd haha.

Indra, tack kära du. Du ska bara höra hur mitt överbelastade hem av pojkar går runt här och omar sig och känner stor empathi för Gucci. Jag bara gapskrattar åt dem allihoppa och hotar att ta dem nästa gång. Hoppas du får må bra idag, KRAMAR

Anna tack så mycket själv. Rosie har debut här i Örebro i feb så vi ser mycket fram emot att se vad domaren tycker om tjejen.

Ewa, jo det var jätte skönt. Nu ska vi hoppa in och kika på bloggen. sköt om er idag, kramar

Anonymous said...

Vilka gosiga bilder!

Tack för inlägget, du är så rolig! Fick mig ett skratt! Skulle gärna byta med dig en vecka *fniss* älskar barn! Skulle jag ha åldern inne skulle ja vilja ha barn nu genast! Haha!

Ha det så bra! Hoppas vi ses snart!
KRAM

Anonymous said...

Hej! Ett tag sen jag var här, hade glömt spara din adress som länk, var ju här en del efter hund mässan :-) kul du varit på Small to Biog, minf avorit, är där ofta, senast i går å fikade.. ja de har mkt fint , mest till tjejer tycker jag, så du har tur som har båda sorterna :-) ha det så gott

Anonymous said...

Tack för tipset ^^

Anonymous said...

:-) ja och dina vovvar sover sött med dina barn :-) jo Mio är bra igen sköönt! en tillfällig släng bara tror jag!

Anonymous said...

Sötnosar ! :)

Hundmodebloggen Posh Poodle said...

Hur går det för Gucci? Slipper han tratten?
Sjukt söta bilder på dina småttingar!