Saturday, March 08, 2008

Städa...hate it!

Vi har gått runt och sett alla dammråttor och bestämt att lördag få det bli. Känns som det spelar ingen roll hur mycket vi dammar och dammsuger så kommer det mer och det snabbt. När vi var barn fick vi storstäda precis varenda dag efter skolan. Jag är tämligen övertygad att det har att göra med min hat för det idag. Jag har inget emot att tvätta, stryka, laga mat(ibland) med mera. Att ta fram dammsugaren eller moppen är bara för mycket! Sitter redan och funderar på om det kommer att fungera att jag ställer mig i tvättstugan och stryker när dem andra städar.

Egentligen borde jag kolla up detta en gång för alla, jag undrar varje gång jag skriver ordet, stryka eller strycka? STRYKA! Jag har googlat!




Dagens största försök, att gå lägga Noah i vagnen, peppa peppa håll tummarna. Sitter och ammar och han har somnat.

2 comments:

Anonymous said...

Hej! Allting går bra, Bingo älskar grisöron! Går allt bra med Jake med? Hur gammal är Gucci? :) Jakes kullbror Pluto (Mymlans Casper) Bor ju här nere också, han och Bingo åkte ner tillsammans :)

Anonymous said...

Hej darling!
Jag hade ju missat flera inlägg här, gah. Städning är verkligen inte roligt, och särskilt inte evighetsplockandet.
Men vilken uuuunderbar bild du har hittat, den stjäl jag och använder senare när alla glömt att de såg den hos dig först. :)
P & k och vi ses!