Monday, March 17, 2008

Beslutdags

Så många beslut att tänka på och bestämma hela tiden. Riktiga oturen är att oftast måste även mannen få ha en åsikt och den kan du var så säker på är tvärtom ifrån min. Idag åkte vi en snabbis och tittade på sten för att ha runt huset och uppfarten. Finns så himla många olika och hur många olika mönster/läggningssätt som helst. Tur för Fredrik är att jag känner mig inte tillräcklig pigg för att sätta mig in i det så där super mycket och är rätt så medgivande. Vi har samma tanke vad gäller färg och det är alltid en början.

Sen sitter jag och funderar på att köra in Gucci på en utställning som kommer snart. Finns några problem, dels är det en officiel tävling och känns lite proffsigare än inoff. Samt att den är på en lördag och då jobbar Fredrik så någon hjälp ifrån honom med Noah kan jag inte räkna med. Vet inte om jag har någon som kan tänka sig hänga med och även hjälpa mig med Noah när det är dags att vara i ringen. Dem flesta jag känner har barn i samma ålder, eller har ingen som helst hundintresse.
Det som är bra är att vi var på en inoff utställning igår och hade jag vetat att det var så lugnt som det var hade jag absolut anmält Gucci för träningen. Jag har någon löjlig idéa att Gucci måste vara så tränad innan men det är just vad inoff utställningar är till för, träning!

Sen måste jag skryta om Jake, han är så himla duktig. Visst har det hänt olyckor sen han flyttade hem till oss för två veckor sedan men seriöst, vi snackar kiss inne max 4-5 gånger och bajs 1 gång bara! På två veckor!! Däremot så väcker han mig varenda morgon runt 6tiden för att gå ut,,huga! Jag ska inte klaga, heller det än att jag ska hitta det överallt.

Det var lite nytt, ska se om jag kan fota Noah idag. Om han behagar le lite. för han är så sjukt söt idag!

Just ja, helgen som har gått. Så super trevlig! Mannen blev överaskad ordentligt och firat desto mer. Skattjakt, presenter, middag och fika hade vi ordnat. På lördag fick vi äran att få fira med våra goda vänner. Hon fyller år i veckan här nu och vi passade på att gå ut och äta en god middag på lördag och en fika här hemma efter. Igår hade vi hur trevlig som helst. Jag minns inte när vi har haft en hel helg! med bara trevliga händelser så jag ska försöka liva på det ett tag.

Bilder kommer sen..så tråkigt med bara skriftliga inlägg eller hur, vem orkar läsa?

3 comments:

Anonymous said...

Jag orkar läsa :). Duktig du är som tar hand om både hus, barn och hundar! Imponerad! Kram

Anonymous said...

Tack för den fina kommentaren! Jag är så himla glad för min lilla kille, underbarare valp tror jag inte finns! :) Hur går det nu med Gucci och Jake? Kram!

Anonymous said...

Javisst hade vi trevligt? Tack igen för senast!
Vet du Lori, jag har kanske ett sällskap åt dig på hundutställningar eller åtminstone en glad hundvakt om ni skulle behöva framöver. Min kollegas dotter har fått läsa din blogg och hon är fullständigt förälskad i båda dina hundar. Hojta om du vill ha telefonnummer till jyckarnas lilla men ivriga fanclub. :)