Monday, February 16, 2009

Socialized medicine

SUCKS!
I have a huge fear of contacting swedish health care because of several cases of idiots and me being treated poorly. I literally work myself up and it takes weeks for me to call for the simplest thing. Put it this way, Noah was over a year before I ever did my after control from his delivery which you are supposed to do at about 12 weeks after the baby is born.
Anyways, my boss bought us this supposedly great insurance so we could contact private care in Sweden. Guess what!!??!!!?? DENIED!! My stupid, incompetent, too stressed out to listen doctor wrote the wrong info down and now my insurance company thinks I've been poor for longer than I had the insurance. I've been on the phone all afternoon trying to get in touch with this idiot, did she call? NO! So mad right now!

3 comments:

Monica Hansen said...

Den bilden var bra!

Känner igen det där med att bli dåligt behandlad och blir tyvärr inte förvånad när jag läser din historia, men hoppas det ordnar upp sig, du får inte ge dig!!

Anonymous said...

Fröstod inte riktigt.. tror de att du barit sjuk längre tid och därför inte får hjälp? eller missuppfattar jag?
Inte alls kul med sjukvården som är helt urusel, inte blir den bättre heller av att de skär ner och ska spara pengar hela tiden.. på bekostnad av dem som är sjuka och behöver hjälp.
Hoppas du får din privata vård som du har rätt till iallafall. Stå på dig! Kram

Anonymous said...

Vilken himla otur du har. Det där får dig ju knappast att lita mer på läkarvården. Jag har ju ganska mycket kontakt med läkare pga min ohälsa och jag har nog stött på det mesta i den vägen. Numera har jag hittat bra läkare som jag har gått hos i flera år, så nu känns det tryggt och bra, men tidigare när man kastades runt i vården - herregud! Man skulle ju kunna tro att hälften fått sina läkarlicenser i ett flingpaket.
Hoppas strulet reder upp sig för dig.

Jättemysiga foton på dig, Jake och Noah förresten. :-)
Må så gott vännen! Kramar om!