Friday, April 03, 2009

Finally

Noah and I have finally gotten over the nursing hump. He liked to cuddle up and nurse (amma) and fall asleep up until just a few weeks ago. Now we have stopped and I'm actually very happy about that.

I took the step I've been waiting for, just as soon as he stopped nursing I knew where to call! The doctors office and get a prescription for Reductil . I've taken this before with great results, I lost 26 kg. I feel so motivated and have been working on my weight already and hopefully this will give me the extra kick I need like it did before. I've been considering an operation but I'd like to make it on my own, I know I can do it! So today I had to stop bye the doctors and weigh in, not fun! Wish me luck!

6 comments:

Indra said...

Svar: Hej going! :-D Ja, jag hoppas på det också. Håkan glömde den ju igår, men han har lovat att köpa med sig den hem idag i stället. Håller tummarna för att minnet hänger med idag. *skratt*

Din blogg ja.. haha! Ja, jag önskar jag kunde hjälpa dig, men jag vet faktiskt inte riktigt hur din blogg fungerar. Jag har aldrig haft nån blogg hos din bloggleverantör, och det skiljer ju en hel del. Vilken är det förresten? Är det blogg.se? För den har jag stora problem med. Jag har ju lovat att skapa en blogg där åt min syster, men jag får ingen ordning på det alls, trots hjälpsidor. Det blir inte alls som det står i förklaringarna. Byt till WP så kan jag hjälpa dig. *skratt*

Nej, men skämt åsido, jag kan gärna kika på det nån dag så kan jag se lite om det är något jag kan göra. Att lägga upp kategorier och sökfunktion ska ju egentligen vara en standardgrej och borde i allafall inte vara så krångligt. Men som sagt, det beror helt på vad du har för leverantör. Äsch, vi pratar mer på msn om det sen i stället. :-D

Massa kramizar!

Indra said...

Hm..såg precis att du har Blogspot, och det har jag aldrig varit i kontakt med innan, så jag vet inte alls hur det funkar. Men jag kan ju börja med att öppna en blogg själv först och se hur det ser ut. Då ser jag ju ganska snabbt om det är något jag klarar av. :-)

Kramizar!

Indra said...

Hej söt! Jag kunde inte sova i natt så jag har suttit och pillat lite. ;-) Jag startade en blogg på blogger och har faktiskt lyckats lista ut hur man lägger in kategorier. Hehe! Så det kan jag hjälpa dig med nu. :-D Det fixar vi på ett par minuter. Men jag har inte hittat sökfunktionen än. Ska kika vidare på det. Men nu ska jag se om jag får sova lite. Klockan är 03.37. Jisses! *skratt*

Massa gokramizar!

Monica Hansen said...

Best Wishes!!

Caroline said...

Wow! Good luck! It's hard work but I know you'll make it! Even though I think you're really beautiful the way you are! You'll be as skinny as a toothstick this summer :) And well done stop nursing... I haven't managed yet... Looking forward to the freedom though, and I am trying, really. It just gets more difficult day by day, especially since Noel learned how to say the word. I feel so mean when I don't let him.
Hugs and kisses!

Indra said...

Svar: Japp! :-D Jag hade ju redan ett google-konto utan att tänka på det..haha! Så det var ju bara att starta en blogg och börja experimentera. *skratt* Jag såg inte din kommentar hos mig förrän typ halv ett i natt, lite sent för blogg-grafik kanske.;-) Men självklart kan vi ta en date på msn nån dag och fixa till det där.

Stort Lycka till med Reductilen!:-D Om det är så bra som du säger, så tycker jag det är tusen gånger bättre än en operation, om man inte måste. Det är ju alltid en viss risk med kirurgiska ingrepp, och kan man lösa det på andra sätt så är det nog det bästa tror jag. Men visst är det kanon att möjligheten finns om inget annat fungerar.
Men jag tror på dig! =))

Massa gokramizar!

Ps. Nu skriver jag snart mer i kommentarsfältet än vad du gör i inläggen. *gapskratt*