Sunday, April 12, 2009

Good Friday

Hi everyone! Sorry about the silence but this has been a busy weekend and we've just enjoyed the sun!
I have several inserts to do but I'll start with Friday:

As you know we headed up to Stockholm, up at 4am and left at 5.15am. We had a great day and alot of fun but it didn't go well for Jake at all. He got a 3 in quality which I really didn't expect (1 is the best and 3 is pretty bad). It was his under bite and as soon as the judge saw it he didn't even look at Jake. Just gave some stupid critics and that was it. On the other hand at least 4-5 people asked me if I loan him out for breeding! Apparently the underbite doesn't scare them.

Rosie did better and got good critic but didn't place in the final but came in the middle of about 13 girls. I got some really good tips from Rosies breeder and I'm definately going to take them into consideration. How about some pictures instead?

Katarina training Rosie(K had her premier in the ring with Rosie!!)


K's keeping her on in the catalogue to know when it's there turn, a little nervous


Love


Two nervous girls about to go into the ring


In the ring


After this pic I had to leave ringside, everytime Rosie saw me she lost her concentration. So I just went and checked out other chirings and let K and R do there stuff. They did such a great job!! What a day!

3 comments:

Indra said...

Men så himla retligt! Den där frågan har jag sett varit aktuell på många ställen, och jag tycker det är lite dåligt av vissa domare. Jag tycker ändå att man har rätt till sin bedömning när det gäller allt annat, och tycker det är lite väl godtyckligt av domaren. Han har väl ändå betalt för sin tid där i ringen eller?

Jaja, det där är egentligen inte riktigt min avdelning, men jag vet många som varit irriterade på just det där. Tråkigt i allafall för Jake är ju en riktig liten skönhet. Du får se avelsförfrågningarna som den "riktiga" bedömningen. ;-)

Och grattis till Rosies fina kritik. :-) Det ska verkligen bli spännande att se vad den där lilla damen kommer att utvecklas till.

Hoppas du har haft en rolig dag i allafall, och en härlig påskhelg. Nu ska jag försöka få mig lite sömn här om det går. ;-)

Massa kramar!

Indra said...

God morgon gumsan! Kikar bara in och önskar dig en superdag i vårsolen! :-D

Massa varma kramar!

30Something said...

Tack vännen, vad du är go! Det blev en jätte härlig dag med utearbete men ingen sol direkt. Jag passade på att soppa bort allt grus på uteplatsen. Måste fortsätta med det imorgon samt börja rita mina rabatter. Dags att så i marken snart! Kramar på dig