Monday, April 06, 2009

No energy!

I don't get it! I'm excited about my new medicine, my garden in the making, this Fridays coming dog show and several other things but I still can't get out of my funk! Why??!!??

Anyways, here's som pics of the area outside I'm hoping to get "nosy neighbor proof" within the next month or so. Any good ideas? Share them with me please!


This is basically the view the neighbor sees, from the other side of the creek. It's our kitchen patio area and I'm hoping to make it real welcoming and cozy this year


View from my front yard where you can see the neighbors house


Here you see down by the creek where the big boulders(stones) are is where I want to plant some flowers.



On the one long side of the pool we didn't do any stone work last year. That's because we're building a wooden deck there and building a poolhouse. The deck will be put in this year but the house will wait until next year.

7 comments:

linaa said...

Shit va ni bor vackert! jag e avis o vill gärna komma o hälsa på er någon gång:)

Katja said...

Svårt o komma på nåt hur ni ska insynskydda, för om ni ska bygga trädäck o poolhus (eller minns jag fel nu) så ska väl istora nte insynskyddet kanske vara en permanent lösning.
Vet att det finns som lådor att plantera klätterväxter i med spalje på som de ska klättra på.. svårt att hitta snygga sådana kanske men kan vara en idé. Mycket växter, träd och buskar i krukor gör ju att det känns mer ombonat, men det hjälper nog föga för nyfikna grannar.
Jobbigt att inte ha energi, känner väl igen det! Är supertrött för jämnan nuförtiden men hoppas på att orken kommer med solen och värmen :-)

Katja said...

oj, inte skulle det stå, inte "istora nte".. amma och skriva samtidigt, ingen bra kombination ;-)

30Something said...

Linaa- Du är välkommen närsomhelst vännen.

Katja, jo det är inte världens lättaste ställe. Vi har iaf planer på att sätta up ett staket/plankor precis på kanten till trädäcket som är mot grannen, sen ska jag göra ungefär som du beskrev: En rabatt med växter som klättrar men då ska jag sätta ut pinnor eller en sorts spaljé tror jag. Har massor i tvättstugan just nu som jag hoppas ska bli fint där. Tack för tipsen! KRAMAR

Indra said...

God morgon sötaste! Härliga bilder från ditt vackra hem! :-D Jag kan bara tänka mig hur fint det kommer att bli med trädäck och poolhus. :-D
Insynsskydd ja. Det är ju jättesvårt med en sån stor tomt, men jag var också inne på tanken med staket och spaljéer där man kan ha mycket grönt klättrandes, som ger både en ombonad känsla inne på tomten och mer insynsskydd utifrån. Vackert är det också. =))

Är det vårtrötthet som har drabbat dig gumman? Jag är själv helt slut nu fast jag egentligen inte gjort något direkt ansträngande. Jag har inte anlag för vårdepressioner, men tröttheten känner jag alltid av. Hoppas vi piggnar till snart.

Massa kramar till dig vännen!

Ps. Vi får höras snart och fixa det vi pratade om. ;-)

Monica Hansen said...

Prova ett rör med Berocca c- och b-vitamin brus från apoteket, det brukar pigga upp..

Jättefin pool, men kanske ni kan plantera höga snabbt växande cypresser mellan poolen och grannen? *skrattar*

har hört att man kan köpa färdiga buskar..

sara said...

Vad mysigt ! jag vill oxå !