Sunday, December 07, 2008

Stockholm Dog Show

Well we made it there and back and it was alot of fun! Today my friend Ewa and I loaded up the car with ourselves, Noah, Andrew and a bunch of things that are good to have with you and headed to Stockholm, at 7am! We saw tons of beautiful dogs, of course mostly we satt and looked at all the amazing chihuahuas. I heard through rumor that Rosies pappa took yet another CERT today! Hope she shows off as good as her daddy in the rings.

One thing that really bothers me. Dog world is such a club thing. You know groups, closed groups. Not even people I know and have talked to before could be bothered to come and say hello. I was sitting with Noah mostly so it's harder for me to walk and say hello plus the whole group thing doesn't really invite you in. Many of these people love to talk without there group, for example at innoficiel competions where there's not as many people. Just sort of hurts your feelings and I know, I really just shouldn't care.

Rosie spent the day with my sister in law who called and asked for her since I was gone all day. Story has it she only peed inside once and they took a nap together on the soffa. Isn't that so cute? Thank you Lina!!

Todays best? All the shopping!!!!! My word did I shop! Here's just some of it because I can't remember it all:
2 show leashes (one french style that Rosie is going to premier in)
1 collar for Jake
1 beautiful collar and leash set for gucci, black leather
1 Puppia vest for Jake
1 christmas necklace for Rosie
1 chihuahua puppy in a pink bag, so adorable(stuffed animal)
1 collar and leash set for Rosie(pink italien leather with silver hearts)
1 cherry fleece for Rosie
1 Monkey Dazy shirt for Rosie
1 Puppia striped fleece for Gucci(That we might send to Roxy)
2 Puppia t-shirts, Rosie and Jake
1 Puppia t-shirt in pink for Rosie, Jake already has it in green
1 pee protector cup for Gucci:(
1 Dog book calender
And then some Plaque Off and Omega-3 oil.

Hmmm, I don't remember what else. Here's some pics of some of the stuff




(pics from www.lechien.se )


this in blue and black


This collar and leash set in black and gold for Gucci, it's really nice leather. I actually tried to buy this in beige/brown too for Jake but she didn't have his size.


This jacket/vest for Jake in brown


(these pics are from www.pupstore.se )

7 comments:

Anonymous said...

Åh, herregud vad mycket fina grejer du har köpt! =)) Jag säger som jag "sa" (skrev) till Emma; jag är såå avis på alla som är i Sthlm i helgen, hade så gärna velat åka dit, men jag hade ingen möjlighet den här gången. Får hoppas på nästa år. Och så får jag trösta mig med Gbg i januari. :-)
Hoppas du har haft en underbar dag!
Massa kramizar! //Indra

Anonymous said...

Thanks for a nice day!! It was so nice to have a whole day at the show. Take Care!

Anonymous said...

Thanks baby!!

Anonymous said...

vad kul med utsällning! och snygga prylar du köpt till dina små fyrfota älsklingar :-)
Ja, visst är det trist när folk har såna grupperingar och inte kan hälsa o vara trevliga.. tycker det varit lite så på brukshundsklubben med vissa när vi var där.. nu är det länge sen sist.. är medlemmar men har inte tagit oss tid att åka dit nåt dessvärre.

Ja, Magnus betnérs publik var ju ganska ung.. konstaterade att jag lätt var bland de äldsta! hehe

Anonymous said...

:-) hejhej!! Jaa det e skoj med shopping, shoppade mkt på hundmässan jag med men inget i lechiens monter, de har för små storlekar för min lille Mio... :-( det jag handlar där (på internet) är matskålar, accessoar till hår,annars är allt allid för liten, är man ute i rätt ögonblick d de fått in nya varor så har man chans haffa en L men det är nästan alltid bara XS eller S kvar känns det som när jag kollar...

Bor du i utlandet eller eftersom du skriver på engelska?? Iofs bra träning för mig läsa engelska , blir ju inte så ofta annars :-)

Mvh Ira

Anonymous said...

Aha ok ja det är som med kläder på rea, alltid XS kvar, självklart, vem kan ha det!?!? :-) så är det ed hundar, de snygga kläder etc alltid ull full pris, eller slut i storlek,och de fula eller fel storlek på rea.. hihi.. jaa jag får väl banta ner och förminska min hund avsevärt mkt om jag ska kunna handla XS till honom fniss..
Du har väldig bra svenska för att vara amerikanska men sen vet jag ju inte hur länge du bott här :-) har många amerikanska vänner :-) då förstår jag varflr din blogg är på engelska, klart din familj vill följa dig! :-) må så gott..

Hundmodebloggen Posh Poodle said...

Wow, vilka fynd du har gjort! Jättefina saker! Rosie kommer att bli bedårande i körsbärströjan, och den är ju bara så mysig :)
Jag tog mig tyvärr aldrig iväg till Älvsjö, det körde ihop sig lite för mig i går :( Annars hade jag hållt utkik efter dig! Gillar inte heller det där lätt sekteristiska med hundvärlden, det är konstig stämning ibland.
Hoppas allt sitter som gjutet på vovvarna nu och att ni har en fin dag! Kram!