Wednesday, December 31, 2008

Help!

I'm beckoning to my more mature friends. I need some help. I'm starting to notice somewhat sagging skin above my eyes and I notice that when I put on eyeshadow that it rubs off and gets in creases and yeah you know, AGE SUCKS! I buy really good eyeshadow, use great brushes and so on but nothing is helping.

What do you think? Do you believe in anti-wrinkle creams and especially eye specific creams? Give me your best tips and money is not an issue here! What do you use and does it work?

(pic www.google.com)

7 comments:

Anonymous said...

Vad jag fick lära mig på alla kurser jag gått. Är att man enbrt ska använda ögonkräm tunt ögonen och enbart dutta på den med långfingerspetsarna, tar man i för hårt eller tar för mycket kräm så förstärker man rynkorna, och det är ju inte meningen. ngen kräm kan ta bort rynkor helt, det är miljö och arv som påverkar det. Vanliga bovar är stress, sömnbrist, förlite vatten, felaktig kost och rökning. Sedan påverkar det genetiska arvet om man har lätt att få rynkor. Men, man kan stävja det så gott det går med kräm. Då är det så kinkigt att olika krämer funkar olika på olika människor så man får helt enkelt testa sig fram. :-)

Nu är det ju så att eftersom jag är hela 4 månader yngre än dig så begöver ju inte jag oroa mig än. ;-) ;-)

Och du, jag tycker inte du ska göra det heller. Du är vacker som du är!

Kram på dig!

Anonymous said...

håller med Ewa ovan, fast jag hört att man ska använda ringfingret för det är svagast och därför inte gör skada genom att förstärka rynkorna.. men det är nog sak samma vilket finger man använder, bara man är lätt på handen. Och de flesta antirynkkrämer ska väl vara effektiva så länge man använder dem, om man slutar så kommer rynkorna tillbaka dock.
Och om det är nån tröst så tyckckte jag att du såg väldigt fräsch och fin ut! Frisyren var jättefin också och inte alls tantig som du påstod :-)
Gott nytt år!

Anonymous said...

Katja har rätt, jag skrev fel, det är ringfingret och inget annat. ;-) Tur att någon har koll.... ;-)

Anonymous said...

Iiihh!! Jag känner igen det där! ;-) Fast jag tycker ju inte du ser ut att behöva oroa dig när jag ser foton på dig. =)) Men jag vet hur det är. Jag har hört samma saker som tjejerna ovan, och jag kan tipsa dig om två super-ögoncrémer som jag i allafall tycker är otroligt bra. Den ena är Lancômes anti-wrinkle ögoncréme, jag minns inte exakt vad den hette men den finns typ på Kick's och överallt där dom har Lancôme. Den har jag använt i flera år nu och har alltid varit supernöjd med den. Den andra fick jag ett prov på för nåt halvår sen, och blev helt frälst! =)) Det är Diors XP, Créme Rèparation Rides - Wrinkle Correction Eye Creme. (Capture R60/80 YEUX)
Det blir nog den jag fortsätter med härdanefter. Båda kostar ju litegrann förstås, men jag har testat många i olika prisklasser och när det gäller de här anti-wrinklecrémerna så har jag märkt att man får vad man betalar för. Billiga grejer ger inte mycket - om ens någon - effekt tycker jag.

Puhhh! Vilket mastodontinlägg! Haha! Nu ska jag hoppa in i duschen. Ha en underbar nyårsafton, och hoppas inte dina vovvar är rädda för smällare. Själv har jag en liten darrande stackare här som vi ska försöka avleda så gott det går under tolvslaget.

Massa kramar till dig! //Indra

Anonymous said...

gott nytt år på er och god fortsättning önskar vi er kram

Monica Hansen said...

Jag har frågat både hudvårdare och plastikkirurger detta och de har konkreta svar.. inga krämer i hela världen hjälper mot rynkor tyvärr, bara lite i förebyggande syfte..

Kniven, laser eller botox...

Eller bara strunta i det? *skrattar*

Anonymous said...

Hi,

I begin on internet with a directory