Saturday, April 26, 2008

Vill ha begär

Jäpp, gud vad jag vill ha! Det finns två saker som ligger högst på min personliga vill ha lista just nu! (Finns alltid saker till huset med mera men just dessa är högst egoistiska)

Dels är det snygga naglar som jag har skrivit om, och Nej! Fredde har inte bokat en tid än eller talat om när han kan ställa up och ha Noah på jobbet så jag kan gå iväg. Skärp dig FREDRIK! ;-)

Sen är det nya solglasögon! För ca 8 år sedan köpte jag ett par (jag måste ha med styrka i annars ser jag inget) och jag hade dem kanske 3 veckor. Tog med barnen till Liseberg och visst ja, hade dem på huvudet och åkte Flumride. De flög av och rakt ner i vattnet. Några dagar senare fick jag hjälp på Liseberg och gick in till Hittegods. Den super trevliga mannen därinne tittade medlidande på mig och drar ut en låda med typ 10 000 par solglasögon i och låter mig gå igång. Han försökte hjälpa men vi hittade så klart aldrig.
Eftersom jag ansåg att det var jag själv som var klantig så väntade jag 2 år, tills det var dags för nya vanliga glasögon med att unna mig själv ett nytt par. Jag klev in hos min optiker och säger "Jag ska ha såna där härliga klassiska, Greta Garbo, Gucci bågar! Som inte alls var mode just då men som jag ville ha ändå. Han visar mig till rätta och vi hittar mina underbara solglasögon. I mina argument till Fredrik använde jag just ordet "klassiska" som man kan ha i många många år och bla bla bla bla.
Nu har det gått snart 6 år sen jag köpte dessa och jag måste säga, jag vill ha NYA! Jag ville ha redan förra året men bestämde mig för att vänta. Jag ville kolla om modet med stora härliga bågar var kortlivad eller om det var här för att stanna ett tag.
NU! MÅSTE jag ha nya snygga! Det är dags för nya vanliga glasögon och jag ska banna mig övertala Fredrik om mina behov så bra så att han bokstavligen "tvingar" mig att köpa nya. För den mannen har ett minne som en elefant och påminner mig hela tiden om mina "klassiska bågar". VA? Vilken typ!
Här är några snygga jag har sett:







Var så säkert, det är ENBART sånt här som F har superminnet för. Konstigt

2 comments:

Anonymous said...

Vad snygga solglasögon! Åh vad man längtar till sommaren nu, och inte är det sååå dyrt ändå om du bara köper solbrillor var 6:e år :-D tack för trevlig fika och party också.. hehe vilken barnvakt jag är då, tar med honom till dig så kan jag fika ifred och han får spela spel.. hehe

Unknown said...

Va, tycker han det är för ofta med var 6:e år?!?
Inte ens jag som har mina grejer så länge de håller har haft mina så länge!
Även om de är klassiska så kan man ju faktiskt vilja variera sig lite :-)
Du skulle väl inte KASTA de gamla, bara köpa ett par nya?