Monday, April 21, 2008

Varför nöja sig med enbart roligt,

när man kan sopa banan!!?? (Jo, nästan iaf)

Jag är fortfarande lite små chockade att min lille plutt var så duktig och fin! Vi åkte härifrån 6.30 och drog up till Glanshammar för att hämta up dagens "nanny" som vi kallade henne(underbara rara Katarina som ställde up som vän, support och Noah vakt under dagen). Vi fortsatte fram till Västerås och faktiskt efter en dålig natts sömn där nerverna gjorde sig kända så var jag hel lugn för stunden. Vi kom up runt 8 tiden och eftersom Gucci skulle gå som hund nr 14 var det ganska lagom med tanken på att tävlingen började 9. Vi gjorde oss hemastad med campingstolar och fika(gäller att se ut som en proffs) och Gucci fick gå runt och känna på miljön och hundarna.
Prick 9 kallades Juniorklassen in och det var bara 4 hundar så det gick snabbt. 9.20 var det Unghundsklassen och vi gjorde oss redo, var ca 10-12 hundar i klassen. Jag och Gucci var sist. Alla gick runt en sväng för domaren sen ställde vi oss som sist i kön för bedömning. Om man inte vet hur en utställning går till är det ganska mycket att förklara men jag gör ett snabbt försök.
Man får först en bedömning på sin hund, 1-utmärkt, 2-ganska bra, 3-så där och 0-diskvalificerad. Dem som får allt förutom 1 får sin kritiklapp(domarens kommentarer om just din hund nerskriven av en sekreterare) och är ute på en gång. Ettorna ställer sig åt sidan för att gå runt igen. Gucci fick jätte bra kritik och även en ETTA!(redan där chockades jag) Vi ställde oss och gick runt med dem andra hundar igen. Domaren sen ställer hundarna i den ordningen han tycker de är finast(ja om jag förstår allt rätt, jag är inte helsäker på det än) och han ställde mig och Gucci som nr 2!. Hanhunden som ställdes som 1 fick ett CK(certifikatskvalité, och de går mot andra senare på dagen för att försöka få CERT vilket är det bästa du kan få) och vi fick HP(Hederspris, vilket jag förstår betyder att han tror Gucci har goda Certkvalitén men behöver tränas lite mer, han var lite valpig). Vi hade kunnat få CK med om han trodde Gucci var en CERT kandidat. Skulle någon vara intresserade i vad det står på Gucci's kritiklapp så hojta till, vi skryter så gärna mera.

Nu har vi absolut blodadtand och i maj blir det tre helger i rad vi ska på utställningar. Har flera tilltänkt men avvaktar lite.
Nu lite bilder ifrån våran omtumlande dag!

Noah och Katarina laddar för dagens bravader!


Gucci på bordet och väntar på att domaren ska komma och titta över honom


Suddig bild men se så fin Gucci går(mina skor med;))


Nu står vi framför domaren som sitter och ger sin bedömning till sekreteraren som skriver ner


1:a kvalité, Hederspris och 2:a av alla i ringen


Självklart köpte vi alla Guccis band och här poserar han så stolt


Linslusen Jake ville vara med på kort


Såg när jag laddade ner alla kort att jag har många fina bilder. Syrran har börjat kolla här så jag kanske till och med börjar skriva på engelska igen. Låter Gucci ha sin dag och återkommer med flera bilder en annan dag!

7 comments:

Anonymous said...

ÅHHHHH GRATTIS GUCCI (Lori) vad duktiga ni ar båda två ju och stilliga. Jätte söt är han ju men lite roligt ser de ut för han är ju knappt högre än dina dojor ju hihihi ser så gulligt ut...

Snacka om att du måste vara stolt nu över den lille krabbaten som lyckades så bra och du som var så nervös, tror inte du behöver vara det i framtiden han verkar fixa detta gallant ju..
En blivande champion kanske, man ska aldrig säga aldrig..

GRATTIS ÄN EN GÅNG TILL ER BÅDA..
KRAMIS

Anonymous said...

Grattis till rosetterna! Roligt att det gick bra för er.

Angående hockeypartajet är det risk för att ljuspartyt inte hinns med den här gången, ska kolla tiderna ordentligt. Puss!

Anonymous said...

Grattis igen! Vad kul att det går så bra för er i utställningsringen! Och vilken snygg outfit du hade på dig! ram på er!

Sara Pihlaja said...

STORT grattis igen !! Fy fasiken vad roligt att det gick såå bra !!
Hälsa Gucci fårn en stolt uppfödare ! )

Anonymous said...

Massvis med bilder på Gucci, vill se mera på Jake med! :) Echo brukar inte ligga inklämd mellan bädden och soffan, men visst har han andra roliga sovsätt :p tack så jättemycket för kommentaren förresten! det värmer! Kram på er!

Anonymous said...

Grattis till Priserna

Unknown said...

Stort GRATTIS till priserna! Så fina ni var, både Gucci och du!

Och så FIN Jake är!
Är han lika trevlig som Gucci så är det ju en riktig pärla!
Kram vännen!