Friday, April 11, 2008

Barn nr2(dubbel bemärkelse)

Andrew, min nästäldste son, gjorde sig iordning imorse för skolan. Såg frisk och kry ut. Ungefär en halvtimme senare så säger han att han har ont i magen. Ska du spy? frågar jag. Nja, säger han, jag vet inte. Jaha, bäst vi ringer skolan och avvaktar lite tänker jag. Jodå, ytterligare en halvtimme senare var det dags!! Magsjuk! Nu springer han emellanåt på toan och jag har matat honom med vatten, alvedon och té.
Ögonstenen Gabriel insisterade igår att han skulle minsann med pappa till Skåne. Jag är frisk nu mamma, jag har bara ont i magen och huvudet;) Han fick åka med då farmor är alldeles för svag för att säga nej och såg så mycket framemot att träffa Gabriel. Hoppas det är Fredrik som får gnällsamtalen när dem är sjuka och inte jag(inte för att jag tror dem ens gnäller om det, tänker nog desto mer).

Noahfisen, hans mage är inte heller ok. Sen i söndags kör han någon marathonmagekör som innebär att jag byter 10-12 blöjor om dagen minst. Idag är han redan inna på blöja nr 4! Jag tror det är tänderna fast jag har aldrig varit med om något liknande! Noah är en allt eller inget kille, bara att inse fakta.

Jag börjar bli lite rädd här faktiskt, Fredrik är bortrest, vad händer om jag blir magsjuk, någon som tror att han kastar sig i bilen och åker hem?

Dagens tråk, min underbara vännina Louise skulle komma ikväll, äta middag och tjejsnacka massor. Louise väntar sitt första barn, jag är något av en Guru för henne haha. Vi har alltid omgåtts över rödvin, cigg och tapas. Snackar mode och världsliga ting, aldrig barn! Mitt paus i nuet! Förrädare som hon är bestämde sig för att skaffa barn så nu pratar vi om inget annat! Så klart kommer hon att få världens snällaste bebis så vi har bestämt fram åt slutet på sommaren blir det en utekväll med ovannämde ingredienser. Iaf, fick avboka ikväll så det resulterar i att jag har redan smällt i mig massor av godisen och fikabrödet jag hade köpt till ikväll. Och ingen!! vill smaka, dela med mig eller annat. Jag är alltså tvungen att äta allt själv!

Just ja, en annan kul grej! Kvällen avslutades igår med att jag kommer överens med äldste sonen, Åre besökaren, att jag ska masa mig up och hämta honom 5.50(bara en sån sak gör mig till årets mamma) vid stationen. Gör allt klart så Andrew ska komma och lägga sig i min säng med Noah på morgonen och ställer klockan. Klockan ringer och jag trycker på snooze....hinner aldrig somna om då telefonen ringer. Vart är du?? frågar 15 åringen. Eehhmmm, jag måste ha somnat om svarar jag. Jag kommer. När jag tittar på klockan inser jag att jag har inte ändrat den till sommartider. I praktik innebär det att jag behåller min supermamma status då jag inte var sent egentligen...inte om det var vintertid iaf. Det var bara till att rusa up och åka iväg, rutorna var lite frusna men där gick min gräns, han fick vänta en stund medans bilen värmdes up och fönstret skötte sig själv!!

4 comments:

Anonymous said...

Trist att fler i familjen fått magsjuka, men tyvärr smittar det som skrutt. handspritkan man ju tvätta händerna med, men du kanske redan är smittad. Hoppas att du slipper och får en mysig tjejkväll. Kram!

Anonymous said...

Åh krya på er! och det vet du väl Lori att det man äter ensam aldrig innehåller kalorier? ;)

Jo, jag ska bli syrra och jag är MYCKET äldre än du! :)

Anonymous said...

Det är amstaff valpar syrran ha ! så plutte gulliga ! =) allt har gått bra och dom små vägde runt ett halvkilo när dom kom ut :P

Anonymous said...

visst är du årets mamma ändå :-D trots en liten försening med hämtningen.
Usch, vad jobbigt med magsjukan.. får hoppas att du klarar dig och inte blir sjuk du också.
Vilket as din kompis är som bar går och blir gravid :-o och visst mäste du ju äta upp allt själv, jag menar godis har ju så kort hållbarhet, haha.. så brukar jag tänka :-D marabou chokladkakor håller ju bara typ en timme, vi måste äta upp den.. tänk på barnen i afrika om vi bar går och stoppar undan godsaker i skåpen som blir gamla ;-)
DIna vakthundar kan nog förresten vara nog så skrämmande mot tanter som gnäller :-) Doris ser ju inte så tuff ut, viftar på svansen och tungan hänger ut, haha