Monday, April 14, 2008

Ni kvinnor

tror att det gör ont att föda barn......ja ja ja, vi har alla sett reklamen.


Idag skickade jag ett sms till min kära make, halv desperat då Noah är verkligen inte i form idag. Kände att jag orkade inte en minut till...Vet ni vad han gjorde?
Han ringer...frågar mig lite om Noah och sen, SEN!! fortsätter att förklara för mig att hans halsont har nog flyttat sig till magen och han var nog inte hel frisk och bla bla bla.....Det är himla tur(mellan mina desperata tårar hela eftermiddagen) att han har världens bästa superfru som kan se komiskt på det hela och ändå ha lite plats att tycka synd om honom med. Som straff får han och Noah gnälla ihop och jag ska rymma till badkaret en stund.

Idag när jag var ute med vovvarna hade jag en undran. Se mig, en sliten 34åring på landet i en morgonrock jag borde ha byt ut för ett år sedan och bara ben som sticker ut undan. Det jag undrar, om man känner håret på benen fladdra med vinden, är det helt kört? Är det bara utför? Finns det hopp? Ljuset i tunneln här var att jag blev faktiskt rätt glatt överaskad när jag hörde att man nu kan skämma bort sig själv med en brasiliansk vaxning i våran stad. Bara en sån grej måste göra att djupt inom mig finns hon kvar.

10 comments:

Anonymous said...

Vill bara säga följande: Klockan 19.38, Noah och sjuklingen sitter i soffan och kollar Hockey. Det som kändes i magen är förträngt med ren vilja men framförallt med en stor jäger (Värledens bästa medicin), frun är på övervåningen ligger i badet... dricker vin, fick bli ett bättre idag med tanke på omständigheterna.. (Masi) får nu bara hoppas hon kommer ner som en bättre människa med framförallt... rakade ben!

Anonymous said...

Salesman det var tur att du hade Masi hemma ;-)

Anonymous said...

My darling Girlfriend hoppas du riktigt njöt av stunden det är du värd Kramizar

Anonymous said...

*S* Inte förrän man kan fläta håret på benen (eh, ja, överallt utom huvudet) är hoppet ute, så det är lugnt. Puss!

Mig själv said...

Salesman, jag tycker hon kan ta vaxningen..så hon får känna smärtan en man har när han är förkyld och nyser. Men det är ju bäst att hon rakar benen också. Det ser inte klokt ut med brasiliansk vaxning och orakade lår. Krya på er.

Anonymous said...

Salesman säg till nästa gång du är dålig så kan vi splitta en jäger stor som en brandbil och tycka synd om varandra lol
MVH Flyfisher

Anonymous said...

Salesman: Du verkade må gött när boxermotorn råmade ;) Tölp :D

Lori: You have been and shall allways be the diva godess!

Anonymous said...

Du förtjänar all vardagslyx du bara kan få! Kram på dig!

Anonymous said...

En del av mig blir lite full i skratt ändå att man belönar sig med smärta ;-) hehe köpte en silkypeel en gång och vägrade göra andra benet för att det gjorde så djävulskt ont.. fast vaxning gör ju inte riktigt lika ont förstås.
På tal om boken, jo jag vet vilken bok det är, husmorslexikon eller nåt sånt heter den va.. simon hitta ju en "tavla" med husmorsregler som är så störd att den blir lite kul, sitter uppe i köket, vet inte om du såg den, men liknanade regler som i den där boken. Klart du har en inneboende diva kvar, den försvinner inte så lätt ;-)

Anonymous said...

Den här tråden, inkl kommentarerna blev farligt roligt. Ville bara säga det. :)