Wednesday, April 16, 2008

Jake ska på studiebesök

I min vardag så _vet_ jag att jag är värsta hönsmamma när det gäller mina söner. Däremot tycker jag det är roande varje tillfälle jag inser att jag är det när det gäller mina hundsöner. Som när Gucci sövdes ner och jag grät när dem tog ut honom till mig.
Igår var min vännina E här för fika och snack, de går i hundatankar och funderar även på en chihuahua. E's man är allergisk mot många hundsorter så valet är ganska begränsat. Hon frågade om de kunde låna hem en av hundarna för att se om hennes man reagerar på den. Javisst! var mitt självklara svar. Efter E hade åkt då började mina tankar. Vilken bur ska jag skicka med? Bör jag skriva ner alla hans behov? Jag menar jag kan berätta men kanske det glömms något? Tänk om Jake blir så gosad med han inte vill komma hem igen? Tänk om han pinkar på ett olämpligt ställe inne? Ja ni fattar! Till saken hör att han ska en natt till en super hundkär familj som kommer enbart att skämma bort honom och han kommer att må så gott! Lillplutten ska ut i stora världen.
Jag hoppas det går bra med Jaken och mannen i huset för jag skulle gärna dela chihuahua intresset med någon nära. Så A! sniffa inte och låt inte ögonen rinna för guds skull!!!!


Nä, dags att tänka på figuren och beach 2008, jag ska på stan och fika! Noah tjuvstartar med en slurk nu. Och nej! jag har inte byt vagnen än!

Noah 6 månader idag! Grattis mammas _ibland_ älskling!

8 comments:

Anonymous said...

hahaha.. oj vad jag känner mig träffad.. har ju nästan skrivit med en lapp om rutiner när folk fått låna doris över en dag :-)

Anonymous said...

Noah grattis på din halvårsdag, hoppas du fick smaka massor av gott av mamma när ni var o fikade.

Nemone åt chokladglass med kolasås igår, jäte smarrigt....

Anonymous said...

Ja du hur ska det gå??? lill sötnosen, Clara är så glad att vi ska låna honom. Du får ringa och säga godnatt till honom! Vi ska inte lära honom alltför många hyss... ;-)

kram!

Anonymous said...

Clara är så ledsen för att hon blev magsjuk så jake inte kunde komma. Hoppas vi får låna honom en annan dag. Kram!

Anonymous said...

ang. gåstolen, jag bryr mig väl inte annars, men just när man är där så kan ju tanten få en att könna sig så liten och som att man gör allt helt fel. Men hon är ju rätt gammalmodig så det är väl inget att bry sig om. Nja, jag känner mig inte direkt het jag heller bland de andra mammorna som inte har en bristning och är smala :-( men men.. jag utgår ifrån att jag säääkert är bra mycket mer smartare än de iallafall.. de kan ju liksom inte ha allt ;-)

Anonymous said...

åh.. hoppas det går bra med Jaken. Förstår du är hönsig, är jag med. Med både ungar å när jag har djur. Man får ju jobba på att släppa taget. Gör jag så mkt jag kan. Med Emsan, för att jag måste. Är ju skönt å få lite ledig tid åxå.. Apropå BVC.. NEJ, jag bad inte henne om råd med maten. Bad henne om råd med flasksituation, emsans vägran mer å mer.. UPPLYSTE henne bara om att jag börjat smyga in välling. Hon får gärna ge råd, lyssnar på dom. och provar. Men dom fungerar ju inte alltid. Som det med gröten.. GÅR INTE. Och Em måste ju få nått mer än bara ersättning nu. Men men.. Jag får helt enkelt göra som jag tror är bäst. Bvc har ju bra allmänna råd. Det jag blev mest arg på var att hon surt kommenterade att det lätt blir så att barn slutar amma när dom får flaska.. har hon sagt typ 10 ggr till mig, å jag VET DET, och HON VET varför jag var tvungen att börja med flaska ändå. Men jag ÄR överkänslig på den punkten. Tycker dom är amningsrabiata. Men jag rätar på min rygg, å skiter i det där nu. *S* Hon tänker ju bara på Emsans bästa. Men jag önskar damen kunde ha mer takt å ton ibland. Å tänka LITE på mammans bästa också. Och sen var det ju verkligen inte nått val, att sluta amma.. Men men. (URSÄKTA BOMBANDET.) Vad mr.D. beträffar... *MORR* Är som det är. Gör mitt bästa. Ska ta upp det på familjerätten, å så får vi se. Har nog tyvär inte så mkt att säga till om. Ska nog värre saker till, för att dom ska börja anse det är vanvård. VARM KRAM! Och TACK för kommentarerna! /GLAD K nu igen; när gnällfibblan åt gott och somnade gott.)

Anonymous said...

Så fin bild på lilla Jake! Massa pussar från Bingo och matte Sofia

Anonymous said...

Hej Lorigumsan! Jag kommer gärna för att se ditt leende! *flinar* det är lite långt bara (22 mil). Om jag får din adress så skickar jag boken. Du får den av mig. :) Används med fördel att tända brasan med.

Kram!