Thursday, April 10, 2008

Nattens bravader! (kännsliga varnas)

Just när jag börjar känna divan i mig komma tillbaka så var Gabriel snabbt att slå ner det igen, plutten.
Igår fick jag up båda Noah och Gabriel till min säng och dem somnade runt 20.45. Lagom tills 22 tiden hör jag Gabriel i trappan och han mummlar "Mamma, jag känner mig sjuk". Jag får ner honom och han är blek och ser så dålig ut. Magen! Jag rusar och hämtar en hink med vatten och handdukar för att ställa brevid honom i soffan. Kom på mig och frågar om han har kräks innan. Jo sa han, en gång i eran säng!! Jag går up och tittar, förväntar mig att hitta kräks i min säng så när jag klampar fram i mörkret till mitt sovrum blev jag rätt så förvånad när jag trampar mitt i värsta högen mitt på golvet...blääkk!
Ropar på Fredrik som kommer med hink och vatten och går sen och tittar i min säng. Finns inget där*puuussstt* Grejjen är att jag kände lukten på något härnere en stund innan Fredrik kom hem och gick runt och letade om hundarna hade gjort något.
Efter någon timme med flera "episoder" i soffan bestämmer vi oss för att gå lägga oss. Fredrik skulle gå lägga sig med Gabriel i hans säng. DÅ!! gör vi sängupptäckten! Gabriel hade tydligen letat sig till sin egen säng och där spytt ner första gången! Det vara bara att hämta skurhinken och nya lakan och gilla läget.
Fredrik tog Gabriel under natten och dem var tydligen uppe 5-6 gånger, stackarn, hela hans kropp har vänts in och ut. Nu sover han i min säng, tror det kanske börjar släppa nu.
Jag fick sova i min säng med en ganska så sur Noah. Vilken natt!
Fredrik reser naturligtviss bort ikväll och jag är vettskrämd att jag ska få magsjukan. Stackars Gabriel skulle med men nu får han bli kvar hemma...gubben då.

8 comments:

Anonymous said...

VITPEPPAR KORN ÄR BÄSTA SÄTTET ATT SKYDDA SIG MOT MAGINFLENSA...
12ST FÖRST SEDAN EFTER CA 3-4 TIM TAG 12 ST KORN IGEN.

Åh fy med amgsjuka är inte avensjuk på dig, vad som helst men inte det säger jag...

Åh lider med dig gumman verkligen och hoppas o håller tummarna på att di INTE har fått det..

Anonymous said...

Stackars stackars Gabriel! Jag håller en (eller alla!) att du inte får eländet!

En kram får du!

Anonymous said...

Åh fy vad jobbigt! Stackars Gabriel! Hoppas du klarar dig, och Noah. Säger som Ellie, proppa i dig vitpepparkorn. Det gör alltid jag. Gammalt knep från när jag jobbade på dagis... Krya på er!
Kram!

Anonymous said...

Oh nej, skrev precis varsta langa inlagget o det forsvann... DARN!

Aterkommer.... :-(

Anonymous said...

Jag brukade leva pa vitpeppar nar jag gick i skolan dar alla bakerier flog runt hej vilt. O jag har aldrig *tar i tra* vart magsjuk! "Go vitpeppar Go"

Gallande The Hills.. Det ska vara reality TV men som min man sager, det ar for perfekt for att vara det. Men jag lyssnar inte pa honom i alla fall. I loooove it! Det ar en spin off av Laguna Beach sa jag tror att det hjalper om man sett alltihopa.. Det har trots allt gatt i ca 2-3 ar nu...

Super Nanny ar en favvo har ocksa! Far mej att inse att jag ALDRIG ska ha barn LOL

Hoppas lill killen kryar pa sej!

Anonymous said...

uhuu.. är inte avundsjuk på er natt.. stackare, hoppas kidzen är bättre snart! och att ni slipper bli sjuka ni andra också..

Anonymous said...

ja, usch, dom där nätterna alltså.. Allt utom magsjuka hanterar man ju. Fast man hanterar ju det med, när man måste. Ska hålla tummarna att du slipper bli sjuk(vitpeppar som andra sagt, är det som räddat mig många gånger). KRAM på dig! (brukar förresten försöka tänka på magsjukenätterna, med twinsen, när livet är som djävligast, å då känns livet ganska bra ändå. *S*) /K

Anonymous said...

Hoppas Gabriel mår bättre och att resten av familjen klarat sig. Ett annatdagis tips förutom att äta vitpepparkorn är att ha öppet mycket. Tydligen gillar inte magsjukebaciellerna frisk luft lika mycket som inomhusluft. Kramar till er!