Thursday, September 04, 2008

So right

Forest says: Stupid is as stupid does! I so agree, and would like to add: Ignorant is as ignorant does. Halleluja

Anyways! Here I go! Started my new life two days ago. Time to lose some serious weight. I'm doing ok but if you had any idea how sugardependant I am, you'd feel so sorry for me. My new low carb diet however is adament, nooooo sugar! More like torture treatment if you ask me but ok, I'm giving it a try. I have had a few minor relapses.
I'm even attempting to move my shaking machine. Yesterday I took about a 8-9km walk, would have been longer if the major rain storm didn't make me give up and call Fredrik. Poor Noah was getting soaked.

That being said, I put up a few goals. I'm pretty good a rewarding myself so here's a few ideas.

-10 kg- Hair extentions, I want one chance to see if I'm supposed to be a long flowing hair goddess and my hair's not cooperating with me.

-15 kg- New clothes of some kind

-20kg- Not sure yet, I'll let you know

and so on and so on

Goal weight(no I'm not telling you now how much that means I need to lose) is going to be new boobies, breasts, jellybeans and however else you want to say it! 75C, here I come!

I have an absolutely beautiful striped suit in my closet from the last time I lost weight, swedish size 44. That might not be small for some people but for me it's HUGE! I would love for that suit to be a little too big.

Wish me luck!!

7 comments:

Anonymous said...

Da kor vi ihop tycker jag!

Hade 75c innan o nu ar dom vad du nu kallar dom 85dd..... Fast det ar val det enda bra att ha gatt upp miljoner kilon pa alla andra stallen ar skit!

Sa nu ska jag verkligen forsoka!

Anonymous said...

Babe, you got all the support you need from this part of the sofa. I won´t bake you no more pies or feed you with other goodies! :)
Hang in there now, you hear.

Anonymous said...

svar; ja, men visst skall jag det! jag köpte kortet dels pga att man kunde få barnpassning. det är ju inte lätt att träna när man har en liten :)

Anonymous said...

hallå darling du vet väl att du hkan äta mörk choklad när det riktigt suger så där jätte mycket och det känns som du sska strypa hela världen ;-).Men det måste vara med hög kakao halt kanske inte det godaste som finns men lovar arr det dämpar ditt socker sug,Kramar P.s dom finns att köpa i riktigt små förpackningar om du är orolig över att ha ett stort paket hemma D.s PUSS

Anonymous said...

Åh, KÖR SÅ DET RYKER!! Jag hejar på dig, big time! Men nää... är kanske hård nu, men jag tänker inte tycka synd om dig. Varit/är sockerberoende; varit fet på gränsen till fetma, vet hur vidrigt det är att gå igenom sockerabstinensen, som ju tyvärr håller i sig ett tag dessutom. Så det är inte det att jag inte kan känna medkänsla med dig, och vet en del om hur tufft du kan ha det nu, å vad du kan gå igenom. Men nä, tycka synd om dig, tänker jag iaf inte göra. För det hjälper dig inte. Tvärtom.. stjälper. Att tycka synd om sig själv, gör bara att man blir mer sugen. (Att jag ens vågar skriva så här till en dam med rivigt temperament och dessutom abstinens from hell är en gåta.. kanske gillar å leva farligt! Hahaha!) EN DAG I TAGET NU, Lori, det är min erfarenhet att det är det enda sättet. En dag i taget, eller fem minuter i taget, om det är riktigt vidrigt jobbigt. Och så fungerar faktiskt sinnesrobönen när det är som värst. Och så om man har anhöriga som är snälla nog att försöka stötta å hjälpa en, å INTE bjuda en eller ens fresta en själv. Du kan fixa det här. Jag bara vet det. Du är en stark kvinna, vännen. Men sockerberoende är ett h-e för att uttrycka mig på ren svenska. (ursäkta språket) Hur som helst.. Hejar på dig. Kram! /Karin

Anonymous said...

jo... glömde en sak. Du är VÄRD att gå ner i vikt(även om jag faktiskt tycker att du är vacker som du är; men det är ju inte vad andra tycker det handlar om, utan hur du mår själv.) Du är värd att må bra. och du är värd å komma i dom där kläderna. Hejaheja! /K

Anonymous said...

Vad duktig då är! 8-9 km är ju en bra promenix :-)
Och om det är GI du kör så får du äte 70% choklad, en ruta om dagen och du kommer ändå gå ner i vikt. Samtiidgt som den chokladen är så pass mastig så man behöver ju inte lika mycket för att bli av med suget.
Tror jag har en bok hemma med enkla gå ner i vikt recept med Gi för 2 veckor, för vegetarianer och för att hålla vikten osv... du kan få låna den om du vill
Kram kram!