Friday, March 27, 2009

Green fingers

I definately don't have them! In the middle of this terrible snowstorm I'm trying to start my garden project. I'm not really a huge fan of gardening but we have a really big yard and I'd love to get some easy upkeep areas with flowers out there.
I also am trying to figure out how to do an easy upkeep but blooming fence if you will, to keep curious eyes away from our pool area.


I love lavender, and the only thing I know for sure is I'm going to build a pathway of stones down to the creek and plant lavender on each side of it.

I'd love your best tips and sites for Gardening for Dummies please?

A decorations cherry tree is on the wishlist and then we have all the pots we burried in our stonework last fall that we need to plant this year. I have alot to do! I'm hoping that working on this will help me come in shape and give me something to really sink my energy in. Wish me luck!

I did find the cutest loungers at Ikea that I already put on our shoppinglist. I want to buy two of these and then some outside tables and some sheepskins for this one corner of our patio.

Comes in green or red, I want the green ones.

4 comments:

Anonymous said...

Helt underbar bild! Lavendel är verkligen både vackert och väldoftande.
Härligt att se att du kommit igång med bloggandet igen. :-D Ärret ser ju jättefint ut. Älskar bilden på dig och vovvarna. *skratt* Den påminner mig om ett foto som Håkan tog på mig för några år sen när jag låg sjuk. Jag hade Loxy och tre katter placerade tätt runt hela mig i sängen. =))

Hoppas det gått bra med städningen idag och att Noah var på humör. ;-) Och sist men definitivt inte minst - Ett megastort GRATTIS till Rosies framgångar. :-D Sötnöten!

Massa kramizar till dig och ha en jättemysig kväll gumman!

Anna said...

Oh far jag komma o sitta pa din lounger o snacka lite skit da kanske?

Lavender ar det finaste som finns. Vill ocksa ha det ute.. .Men som sagt.. Grona fingrar? Nae!

Madeleine said...

Ibland önskar jag verkligen att jag hade en trädgård att påta runt i. Sen kommer jag ihåg att jag knappt orkar hålla iordning bland växterna på balkongen. Håller med, lavendel är härligt. http://www.tradgardsamatorerna.nu/ Här är en trädgårdssida. Tror de är rätt avancerade folket där, men det borde ju finnas duktiga människor som kan ge dig tips och förslag.

30Something said...

Indra, visst är dessa små djur helt underbara med att känna av läget och anpassa sig. Gosponkar! Tack allt gick jätte bra och det sken i en timme iaf;) KRAMAR

Anna- så klart! Igår bestämde vi oss att köpa en liten eldstad vi ska ställa där och så hoppas jag att få igång poolen till maj, om solen vill detsamma vill säga. Välkommen!

Madde, det är verkligen blandad kan jag lova. Älskar utrymmet, enskildheten och framförallt friheten men jag är verkligen helt nollställd när det gäller växter, trädgårdsplanering och allt som har med det att göra! TACK tack tack för ett super tips, ska genast in ditt och kika!