Tuesday, February 12, 2008

Varför blogga?

Jo, det är så här att jag är inte mycket för bloggar som enbart gå ut på att tala om vardagen i sig. Nu har vi ätit mat, nu ska jag till affären, nu är det detta på TV osv. MEN! Min blogg blir som en dagbok som jag tänker skriva ut och hoppas mina barn kan finna det roliga i det längre fram. Jag säger hela tiden att det där borde jag skriva ner. Jag som många andra föräldrar, glömmer mycket. Så min amibition är inte att roa andra, även om det är kul om det händer, men att roa mina barn och att påminna dem. Samt även mig själv. Nog om det!

Idag hade Fredrik lite funderingar kring ett ganska stort beslut som jag genast "gör det då, beställ på en gång". Anser att om jag kunde själv får den engangemang(stavning?) och glädje någongång skulle jag verkligen må bra, därför vill jag ge det till honom.

Dagens valptankar: Lille chokladasken finns kvar tror jag. Jag har inte tagit någon mer kontakt med uppfödaren då Fredrik har inte sagt något mer. Är verkligen sugen på att boka en träff med henne och åka och titta på honom. Skulle även helst ha med mig Fredrik så han kan titta, lukta och dela det med mig. Sen fick jag läsa på Saras blogg att lille Båtsman fick tydligen återbud! Fattar inte hur folk kan gå så långt som att tinga en liten valp och sen backa ut. Har dem inte tänkt till ordentligt innan? Eller kommer något annat som de anser är bättre?

Noahs skrik har tagit tag i honom ordentligt igen. Enda jag kopplar med det och valpen är att valpen är inte flyttklar förräns om ca 5 veckor, och då hoppas jag innerligt att Noahs mage har lugnat sig igen och att vi har fått honom till att ta ersättningen.

Ok, nog om det just nu! Behöver tömma kameran och då kanske jag lägger in några nya bilder!

No comments: