Saturday, February 16, 2008

Bebis väntan..

Nu händer det grejjer! Som vanligt när det händer något här så händer massor! Första viktiga händelsen, poolen! Igår var Folkpool representanten här för att kika på våran tomt och tilltänkte området där vi ska ha poolen. Vi pratade även storlek med mera, spännande!!

Andra spännande grejjen, vi har bestämt oss till att bli föräldrar igen, och inte till vilken bebis som helst utan en chibebis! Vi har ingen brådska och med tanken på Noahs kolik så tittar vi lite stillsamt just nu och jag har skickat ut några förfrågningar. Läget är helt annorlunda nu än när vi köpte Gucci. Nu är det lite grann valpköparensmarknad. När vi skulle köpa Gucci kunde man möta en hel del otrevliga kennelägare då det ringdes så mycket till dem. Nu börjar det bli svårt att sälja en del valpar och man hittar flera till försäljning. Inget illa menat åt något håll, jag bara menar jag märker stora skillnader. Ska bli mycket kul att se vilken liten kille väljer att ta våra hjärtar och flytta hem till oss. Inte helt bestämt vilken färg/hårlag vi vill ha, går mer på känn. Hittade en underbar chokladsak som jag ville gärna boka men han blev bokad innan vi bestämde oss. Sen var det lille Båtsman som var så bedårande, men han fick ett gott hem.

Sen är det sist men inte minst Noahs kolik, fyfasen rent ut sagt. En vännina till mig sa att jag börjar se "däven" ut, jag är utlänning och inte hel säker på vad hon menade men anar. De korta stunder jag har kunnat lägga ifrån mig Noah har hela jag fyllts med ny energi, däremot det händer sällan. Faktum är jag bär honom och tröstar och donar dagarna i ända. Om inte du var här i min familj och såg detta skulle du säkerligen inte tro det.
I förgår, 14/2, så fick han prova gröten för första gången på BVC's inrådan, he loved it!! Jippi, kanske kanske något han kan tänka sig att ta mer än bara mamma. Badkaret och rödvin är inte helt borta nu haha.

14/2 för övrigt firades inte här, Fy på dig Fredrik, seriöst, jag hade behövt det och vi brukar alltid fira!

Nä, vi ska åka och handla,,,,,,fortsättningen följer!

5 comments:

Anonymous said...

Håller verkligen med! Otrevliga kennelägare finns det en del av. När jag köpte min chihuahua hane för ett år sen tyckte jag det var svårt att hitta en "fin" hane, det tog ett tag men jag fann honom :) När jag letade valp i höstas var jag med om en riktigt otrevlig kennel .. Men sen hittade jag min lilla chihuahua flicka med :) Skönt att det verkar som intresset för chihuahuaor har svalnat, hoppas det fortsätter så :)

Anonymous said...

Oj, jag glömde skriva min bloggadress :) www.soffanlife.blogg.se

Anonymous said...

Jo det går jättebra med tik och hane ihop. Nu har hon iofs inte börjat löpa än, hon är bara 8 månader gammal. Men jag har min familj som hjälper till om löpet blir för jobbigt, för Martinis del. Jag tycker faktiskt också om hanar bäst, min nästa valp blir en hane absolut :) Letar du valp?
www.soffanlife.blogg.se

Anonymous said...

Hej! Hittade hit via en annan blogg och måste säga Wow om huset i din header! Är det ert hus? *sjukt avundsjuk i så fall* :) Kram

Anonymous said...

Tack Louise, ja det är vårt hus, visst är den underbar, vi är så nöjd över den. tack så hjärtligt!