Sunday, February 10, 2008

Koliken råder!

Här sitter jag med barnen och hund på en söndag igen och mannen jobbar. Vanliga frågan "Hur ska vi göra?" Är hela tiden en kamp att förstå, få vardagen att gå ihop, och försöka få min svärfar att komma up i moderna tider och sluta skylle allt på "frun". Lär aldrig gå, hoppas bara att min man kan lära sig säga ifrån och sluta låta "frun" ta hela skiten.

Vi har ännu inte öppnat skruttens doppresenter. Försöker ta det en "mysig" dag med rätt stämmning men den infinner sig ej. Idag ska vi öppna, även om jag och Noah får sitta själva och mysa.
Han har varit hel otrolig sista dagarna, vägrat amma, bara skriker när jag försöker, vill inte ligga ner i sin stol, bära bära bära. Jag har lyckats få han att amma några gånger om jag går lägger mig i sängen brevid honom. Idag däremot har jag ammat ett par gånger och det har gått bättre. Ikväll ska Fredrik iväg och köpa NAN ersättning så vi kan testa om han gillar det bättre.

Trots detta så vill jag ha en sak, en stor sak. En ny valp. Han är långhårig, chokladbrun (ovanlig färg) och bara så söt och underbar. Fredrik är som vanlig väldig negativ till valpen. På ett sätt kan jag förstå honom, känns lite stressigt omkring oss just nu, samtidigt, när är det rätt?

Jag hade inte alls tänkt mig en valp nu, ev. längre fram. Det som hände var att Sara, Gucci's uppfödare, hörde av sig till mig angående en valp hon hade kvar. Jag blev helt betagen av denna söta lille Båtsman. Började tänka att ja, kanske. Vi pratade om det och bestämde att vi väntar nog. Däremot hade lampan tänts hos mig och jag kunde inte sluta tänka på det. Började för skojs skull kolla runt på hemsidor och hittar denna långhåriga chokladasken. Fann även två kola/choklad färgade korthåriga killar här i Örebro som söker en ägare. Skit jobbigt! Fredrik SNÄLLAAAAA:) Häng med, tycka det är skoj, jubla med mig!

Nä, Noah är vaken, dags att se om han behöver en ny blöja och jag tror mamma behöver en latte!

No comments: