Wednesday, August 12, 2009

Chi-Lott's MJ Liberian Girl

That's the name of one very special girl I'd like you all to meet.

It's "The other half of the story" and a little prinsessa that's moving in here in a few weeks. I'm so excited! Especially for my little Marley who's a little bit shy. I think this is perfect for him to get a buddy his own age.

We don't have a name yet and it's up to debate here so feel free with suggestions. Here's our list so far:

Stella (my favo)
Lily (everybody kind of likes it)
Chloé
Demi (Fredriks favo)
Elby (which is what we call her now, LG are her initials but LB we picked out of Liberian and call her that until further notice)
Help!

How about some pics of this little beauty?




Up and coming champion?



Look at this beautiful face, you have to love her



Just a little footnote: Comments like "Another one? How many are you going to have" will be removed. My dogs are my babies and extremely well taken care of and LOVED! I'm building what I hope to be a respected and well planned kennel and you can hardly do that with one bitch. Thanks!

Footnote 2: You guys wont believe what came in the mail today for Rosie!! I'm so taken away and getting ready to chase her down with the cam haha.

11 comments:

lotte said...

Hahah,jag gillar skarpt namnet Elby jag:)Coolt!!

ps.såg att jag missat att anmäla M.J framför namnen då jag skickade till Skk:(
Namnet blev således Chi-lott's Liberian Girl

Ewa said...

Ingen annan har väl med att göra hur många hundar du har! Det är ju din sak.
ÅH, vad fin hon är!!! LJuvlig. Elby var ju klockrent!!
Kramar!
ps Ser så mycket framemot helgen.

Monica Hansen said...

Vilken fin liten tjej:)

Indra said...

Gaaahhh! Sååå söt! Helt ljuvlig gumman! Jag är såå himla glad för din skull! :-D

Om du kan så kanske vi kan höras i morgon i stället? Jag har varit en smula kass i dag, (läs: ingen röst..haha!) men det börjar bli lite bättre nu. Jag vill ju veta allt! (..och sen har jag lite roligt att skvallra om också..mohahaa! :P :P

Massa gokramizar till dig och dina underbaringar! :-)

Bompestjej-Gör smycken:) said...

Hej:) Bland den sötaste hunden jag sett!!:D Jösses liksom;)
Jag tycker att hon ser ut som en "Lady" en riktig flicka, så mitt namnförslag (om man nu får ge det, hihi) är : Lady:)
Kramkram<3

Mikka said...

Varför inte Libby? :)

30Something said...

Lotte: Äsch det gör inget, bara lättare att skriva!:)
Ja jag börjar bearbeta Elby här, känns lite ovanligt och tufft!

Ewa: Ja du har rätt och jag tycker det med och egentligen dom som säger så menar säkert inget illa men bara förstärker att jag tycker det är oförskämt!

Indra o Monica, tack kära vänner<3

Bompestjej: Tack så hjärtligt! Jag är amerikan och Lady är typ super vanligt så det är inte så aktuellt. Här kanske det skulle vara lite ovanligare dock. Tack för tipset:)

Mikka: Ja, jag har funderat lite på det med men känns igen ganska mycket hos andra. Fast det gör Lily med iof, riktigt super poppis namn. Samma med Rosie(som vi iof uttalar väldigt amerikanskt), efter jag döpte henne så dök alla möjliga Rosa och Ros up. Jag vet att Marie hade en Rosa en gång i tiden med, hon var nog först av dom jag känner med namnet. Tack för tipset!

Anna said...

GRATTIS!

linaa said...

Röstar för Stella=D
så äckligt ful... NEEEEEEEEEEEEEJ Lori helt jädrans underbart FIN är hon! Grattis!!!!
bamsekram

Anonymous said...

bra start

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra